ПАК ФА (Т-50)
4,721,142 6,045
 

  дим ( Слушатель )
01 фев 2010 06:57:57

Тред №185662

новая дискуссия Дискуссия  156

переведу (простите что коряво)  ещё одно сообщение

take a look closely at the underside of the PAK-FA. Look at how the ramps are angled - yes they appear to be just normal leading edge extensions, but then look agian. They also appear to perform the role of a variable ramp for the inlet, thus optimising the airflow into the engines for high speed flight. Whats so dam clever is that they perform three roles - energetic airflow for heavy dog fight type manouvering, variable ramp for straight high speed dash and back into the neutral position whilst on CAP type cruising to minimise the radar returns. Its simply ingenious.

Add to this the vortilion like bumps under the wings generating vortices at high angles of attack... it is in my opinion a fantastic design and worthy of alot of praise.

Посмотрите внимательно на ПАКФА снизу, на воздухозаборники ... Вероятно они выполняют различные роли, оптимизируя поток воздуха для двигателей на больших скоростях полета. Чертовски ясно, что у них как минимум три роли: сильный, энергичный воздушный поток для ближнего боя на малых скоростях (собачья свалка); изменяемый воздуховод для сверхзвукового полета и нейтральная позиция для круизного полета и минимизации ЭПР. Это просто гениально.
  • +1.86 / 15
  • АУ
ОТВЕТЫ (0)
 
Комментарии не найдены!