Украина и украинско-российские отношения
204,761,373 348,217
 

  Dobryаk ( Профессионал )
04 июн 2016 14:17:44

Тред №1102070

новая дискуссия Дискуссия  391

Письмо запорожцев турецкому султану гендироектору МАГАТЭ в оригинале на мове (оставил без саойлера содержательную часть, перевода нэ треба):

Його Високоповажності

пану Юкию Амано,
Генеральному директору
Міжнародного агентства з атомної енергії
 
Шановний пане Генеральний директоре!
 
Інформуємо Вас про вкрай критичну ситуацію, яка склалась із забезпеченням безпеки атомних енергоблоків вітчизняних атомних електростанцій та заходів, пов’язаних з продовженням ресурсу їх експлуатації.
 
З сумом змушений повідомити Вам, що неодноразові депутатські звернення до Президента України Порошенка П.О., а також до Голови Державної інспекції ядерного регулювання України Божка С.Г., та відсутність належної реакції на них, позбавляють суспільство віри у можливість України та його вищого керівництва самостійно, без зовнішнього втручання, забезпечити виконання Україною міжнародних зобов’язань щодо забезпечення безумовного пріоритету безпеки роботи вітчизняних АЕС та спроможності Урядом України забезпечити достатню якість управління та функціонування ядерної галузі України.
 
Маємо можливість зосередити Вашу увагу на кричущих фактах та комплексі ризиків, які складаються в атомній енергетиці України.
 
Так, у минулому 2015 році в роботі АЕС України сталося:
 
- 15 аномальних подій (порушень), класифікованих згідно шкали INES категоризації МАГАТЕ, що у 1,5 рази перевищує показник 2014 року;
 
- 13 позапланових відключень від мережи енергоблоків АЕС, що майже у 2 рази перевищує показник 2014 року.
 
Нажаль, у 2016 році ситуація продовжує погіршуватись – протягом перших 5 місяців вже сталося:
 
- 7 аномальних подій (порушень) в роботі АЕС Україні, класифікованих згідно шкалі INES категоризації МАГАТЕ, що у 2 рази перевищує аналогічній показник 2015 року;
 
- 14 позапланових відключень від мережі енергоблоків АЕС, що майже у 4 рази перевищує аналогічній показник 2015 року.
 
Взагалі в січні-квітні 2016 року, внаслідок позапланових зупинок блоків АЕС, в 33 разі збільшився недовиробіток державного підприємства НАЕК "Енергоатом", експлуатуючої організації - з 12 млн.кВт×год до 399 млн.кВт×год, в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року, практично зірвані всі роботи по продовженню ресурсу та забезпеченню безпеки атомних енергоблоків.


 
Окремої уваги варто приділити нюансам кадрової політики: Голова Державної інспекції ядерного регулювання України С. Божко, призначення якого було пролобійовано діючим Президентом ДП "НАЕК "Енергоатом" Ю. Недашковським, має забезпечувати належний контроль діяльності експлуатуючої організації, чого на практиці не відбувається.
 
Поряд з цим, в країні, де сталась Чорнобильська катастрофа, з 16 жовтня 2014 року відсутній Головний державний інспектор з ядерної та радіаційної безпеки України (обов’язки якого окремо визначені Законами України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" та "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" і персональну відповідальність за поточну безпеку ядерних енергоблоків, а також прийняття рішень на видачу дозволів на пуск енергоблоків після їх ремонту і зупинок).
 
За інформацією, що потребує перевірки, досить складна ситуація пов’язана з бездіяльністю та недбалістю керівництва Южно-Української АЕС (далі – ЮУАЕС), яке є некомпетентним і нездатним на практиці не те, що організувати роботи по продовженню ресурсу, а й забезпечити поточну безпечну роботу станції.
 
Особливо показовим є приклад енергоблоку №2 ЮУАЕС, на якому з початку 2016 року сталося вже п’ять позапланових розвантажень та відключень від мережі. При цьому послідовне аварійне відключення від мережі енергоблоків №2 і №1 ЮУАЕС, яке сталося 23.03.16 р., взагалі призвело до повної посадки майданчику АЕС "на нуль". І це при тому, що енергоблок №2 ЮУАЕС лише нещодавно було виведено з довготривалого капітального ремонту (протягом 217,6 діб) з продовженням терміну експлуатації.
 
Суттєвою проблемою є відсутність коштів для вивезення відпрацьованого палива в Російську Федерацію, адже кошти на ці заходи в тарифі на електроенергію, затвердженому Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, забезпечені лише на 40%. Проект будівництва власного сховища відпрацьованого ядерного палива з американською компанією Holtec Internatinal підтримується Урядом США і є пріоритетним для України, оскільки дозволяє заощадити на вивезенні відпрацьованого ядерного палива, а також мінімізувати ризики несвоєчасного звільнення від відпрацьованого ядерного палива при реакторних басейнів витримки. На жаль, протягом 2014-2015 років керівництво Міністерства енергетики та вугільної промисловості і державне підприємство "НАЕК "Енергоатом" нічого не зробило для практичної реалізації цього важливого проекту.
 
Ще гірша ситуація складається з організацією і проведенням планових річних ремонтів та підготовкою енергоблоків АЕС к роботі після продовження терміну експлуатації: на даний час по ДП НАЕК "Енергоатом" в роботі залишилось 8 енергоблоків з 15 діючих, при цьому в довготривалих аварійних ремонтах одночасно перебувають енергоблок №3 Рівненській АЕС (внаслідок повторного пошкодження генератора), енергоблоки №1 і №2 Запорізькій АЕС (внаслідок несвоєчасного виконання робіт з модернізації та продовження терміну експлуатації дизель-генераторів каналів безпеки). Останні тривалі позапланові і аварійні зупинки енергоблоків АЕС ставлять під загрозу підготовку до стабільного бездефіцитного проходження зимового періоду та можуть зірвати можливість накопичити вугілля перед початком опалювального сезону 2016/2017 років.
 
Така ситуація призведе до відновлення віялових відключень споживачів або нестабільної роботи енергосистеми України, в результаті чого під загрозою може опинитися енергетична безпека держави.
 
За підсумками 2016 р., згідно з прогнозним балансом електроенергії ОЭСУ, фізичний об’єм згенерованої українськими АЕС електроенергії складає всього 80,3 млрд. кВт*ч, при затвердженому об’ємі в 89,3 млрд. кВт*ч на кінець 2015 року. Таким чином, у 2016 року за рахунок заміщення 9 млрд. кВт*ч "дешевої" електроенергії атомного походження "дорожчою" тепловою очікується негативний макроекономічний ефект на рівні 0,3% ВВП (що складає в абсолютному вираженні 5 млрд. грн) та за інформацією журналістів має корупційні ознаки.
 
За таких обставин вважається за доцільне провести ретельний комплексний аналіз випадків довготривалих аварійних ремонтів і позапланових зупинок енергоблоків АЕС, які стались внаслідок відмов обладнання після виконання неякісних річних ремонтів або внаслідок несвоєчасного виконання робіт з модернізації та продовження терміну експлуатації енергоблоків АЕС, та призвели до зниження виробітку електроенергії на АЕС.
 
Ці завдання неможливо вирішити без внесення змін та покращення системи функціювання атомно-промислового комплексу, створення міцного кваліфікованого органу державного управління, незалежного жорсткого регулятора, відповідальної та керованої експлуатуючої організації, зокрема за рахунок змін та функціональних перетворень в організаційній структурі, зміцнення і покріплення кадрового потенціалу по відповідним напрямкам в Міненерговугілля України, інспекції Держатомрегулювання та державної підприємства "НАЕК "Енергоатом".
 
Інформація надається в порядку інформування та відповідного реагування.
 
З повагою
 
Народний депутат України,
Голова Міжфракційного депутатського
об’єднання "На захист порушених
конституційних прав громадян
та проти політичних репресій
"Заборонено забороняти" Деркач А. Л.
Отредактировано: Dobryаk - 01 янв 1970
  • +1.80 / 20
  • АУ
ОТВЕТЫ (5)
 
 
  3uMa ( Практикант )
04 июн 2016 15:56:38
Сообщение удалено

04 июн 2016 20:00:39

  • +0.39
 
  Старый кэп I ( Профессионал )
04 июн 2016 16:31:01




У меня два вопроса к Вам, камрад (данные, изложенные в письме вполне соотвествуют действительности)
- насколько ситуация ПЛОХА в действительности и требует вмешательства МАГАТЭ
- что реально МАГАТЭ может сделать в данной ситуации
  • +0.96 / 15
  • АУ
 
 
  Dobryаk ( Профессионал )
04 июн 2016 17:07:47

Это желание видеть в МАГАТЭ жандарма, который повесит замок на ворота остановленной АЭС, на ветке формулировалось уже многажды. У МАГАТЭ есть жандармские функции, когда оно видит нарушение Договора о нераспространении. Тогда МАГАТЭ имеет полномочия, более того, обязано  выйти с кляузой на Совет Безопасности, который может назначить санкции против нарушителя конвенции. Именно так очень долго мурыжили Иран и таки заставили поступиться частью своей ядерной программы.  Так, если бы перманентные завывания укропов о выходе из ДНЯО и начале работ над укропским ядерным оружием перешли бы в практическую область, то с подачи МАГАТЭ Совет Безопасности приказал бы нашему ТВЭЛу немедленно прекратить все поставки ядерного топлива в Укропию. И не только ТВЭЛу, но и Вестингаузу.

В случае Укропии есть т.н. национальный регулятор (ГИЯРУ, может сегодня название слегка поменялость от коммунистического, но суть не в абревиаттуре), который считатеся независимой инстанцией и который решает, безопасна или небезопасна эксплуатация того или иного укропского ядерного объекта.  Что прописано в документах МАГАТЭ насчет признания ГИЯРУ сошедшим с ума и по этой причине возможности обращения в Совет Безопасности --- не скажу, в такие глубины не забирался. Даже на Атоминфо.ру обсуждение до таких глубин не доходило.

Дошло или нет до такой ручки, чтобы МАГАТЭ надо было бежать в СБ? Я могу судить только по дискуссиям на Атоминфо, где в сравнительно активных участниках. Там есть перебравшиеся в Обнинск спецы заметно выше обслуги АЭС, кто встревожены, но кричать "Караул!" еще не готовы. Там же осталось несколько работающих на укропских АЭС, кто преисполнены уверенности, что все в рамках нормальных событий.

Вдогонку:  дорисую сюда кусок обсуждения на Атоминфо по поводу письма в МАГАТЭ:



AtomInfo.Ru
Today, 14:26


Post #1260




Модератор


Group: Clubmen
Posts: 13 545
Joined: 16.1.2007
From: Обнинск
Member No.: 4




QUOTE(Pakman @ 4.6.2016, 14:15)
А это не есть нарушение субординации?


Нет.

Хочешь, сам напиши в МАГАТЭ. На любую тему. Получат, поставят номер, положат в шкаф и будут бережно хранить. Иногда протирать пыль влажной тряпочкой.


(отвечал Александр Уваров, директор Атоминфо, профессиональный ядерщик из Обнинска)
  • +2.04 / 34
  • АУ
 
 
 
  Старый кэп I ( Профессионал )
04 июн 2016 19:52:54

Большое спасибо
Если я Вас правильно понял, то:
- ситуация имеет тенденцию к ухудшению, но некий ПОРОГ (то есть какое-либо ЧП непосредственно в ядерной составляющей АЭС либо сумма ЧП в неядерной составляющей, которая может иметь критические последствия для ядерной) еще не перейден
- данный ПОРОГ официально нигде не прописан (за исключением использования АЭС для получения компонентов производства ЯО)
- причин кричать вайдот в МАГАТЭ пока нет (хотя некоторые предпосылки имеются)
- МАГАТЭ может действовать только через СБ ООН, где Укрию очень любят и в обиду не дадут
правильно?
  • +0.09 / 2
  • АУ
 
 
 
 
  Dobryаk ( Профессионал )
04 июн 2016 20:11:52

Есть старое утверждение, которое лично я подтвердить документально не в состоянии, но готов принять его безоговорочно:

Если ООН в отличие от Лиги Наций не сдохла за два десятилетия, то только потому, что устав её был написан Громыко.

Инициатором создания МАГАТЭ был Эйзенхауэр. Кто писал параграфы Устава --- я совершенно не в курсе. Но Устав МАГАТЭ писался в предположении, что атомная энергетика будет в руках здравых людей с интеллектом выше, чем у горилл.

С первыми тремя  пунктами в Вашей формулировке согласен.

А вот по последнему пункту сплошные знаки вопроса: процедура обращения в СБ с жалобой на полную некомпетентность владельцев АЭС в Уставе МАГАТЭ скорее всего отсутствует как класс.  

Роза ветров штука хитрая. К примеру, Баварии достался неплохой Чернобыльский дождик, после которого до сих пор действует запрет на сбор в баварских лесах дикорастущих грибов. Хотя достались им смешные дозы. Так что при обсуждении на СБ уповать на то, что ветер с Запада непременно будет непременно  довлеть на восточным, как-то несерьёзно.

Никто же кипятком не писает от четырех блоков, что корейцы строят в Эмиратах, Израиль не стоит на ушах от будущих АЭС в Иордании и Египте, даже Пакистан не против индийской программы АЭС, хотя литовцы решили пупки надорвать в войне против Островецкой ПАЭС в Белоруссии.
  • +2.33 / 37
  • АУ